Vimodos ervaart de kracht van onze vier bedrijven
Vimodos ervaart de kracht van onze vier bedrijven
Lisanne Steenis

Vimodos ervaart de kracht van onze vier bedrijven

  • Lisanne Steenis
  • 1 May 2014

Ondanks dat de groei in de e-commerce in 2013 wat is gestagneerd, is de concurrentie op het gebied van e-commerce moordend. Een succesvolle fashion webshop vraagt dan ook om een verfrissende aanpak die het verschil maakt ten opzichte van de andere aanbieders. Vimodos is een modewebshop die mede door de perfecte combinatie van de diensten van Holder en haar dochterondernemingen een sterke positie in de markt aan het veroveren is.



Een innovatieve webshop van Holders hand 
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de Nederlanders frequent online shopt. Het online shoppen van kleding staat met stipt op nummer één. Vimodos wilde met een onderscheidende e-commerce site de concurrentie een stap voor zijn en ging met Holder de samenwerking aan. Gedurende het traject en zelfs na de oplevering van de webshop zijn we continu bezig geweest met het innoveren voor een perfecte winkelervaring. De kracht van een succesvolle winkel hangt naast gebruiksvriendelijkheid af van de optimalisatie van de klantenreis. In de ontwikkeling van het functionele design van Vimodos stond de beleving en de reis van de klant dan ook centraal. Maar ook het efficiënt verwerken van informatie zou Vimodos een voorsprong geven op haar concurrenten. Met Betty Blocks, de maatwerk software specialist van Holder, wordt de informatie van elke order en klant op een snelle effectieve manier geadministreerd. De integratie met het eigen boekhoud- en voorraadsysteem maakt een razend snelle orderafhandeling voor Vimodos mogelijk.

Social Community & Online Loyalty 
Maar om Vimodos, als relatief nieuwe speler in de e-fashion markt, echt op te laten vallen tussen het overschot aan kledingwebshops, hebben we grote stappen gemaakt op het gebied van social media. Om met kop en schouders boven de concurrenten uit te steken stelde Holder hen voor aan Prooflink. Door het online loyalty en engagement platform van Prooflink heeft Vimodos de unieke mogelijkheid om de bestaande klanten te belonen voor hun aankopen. Het loyaliteitsprogramma biedt Vimodos vele voordelen. Niet alleen wordt het verzamelen van big data dankzij de social login vereenvoudigd, de betrokkenheid en loyaliteit wordt tevens vergroot door social rewards.

Om het effect van het Prooflink platform te vergroten, schakelde Vimodos de community builders van Woeler in, tevens een dochteronderneming van Holder. Met social media campagnes in het alsmaar groeiende bereik van Woeler werd er in korte tijd gebouwd aan de online community van Vimodos. Met een actieve social community bereikt Vimodos meer dan 14.000 geïnteresseerde en potentiele klanten met haar berichten.

The mighty four 
Vimodos is een prachtig voorbeeld om de eenheid van de vier bedrijven te laten zien. Holder, Betty Blocks, Prooflink en Woeler vullen elkaar perfect aan. Kort gezegd ontwikkelt Holder innovatieve webapplicaties waar Betty Blocks als CMS of facturering programma wordt ingezet. Daarnaast kan het bedrijf een online community laten bouwen door Woeler, die de social media profielen tevens dagelijks actief houden met creatieve content. Vervolgens kan Prooflink met haar loyalty en engagement platform ervoor zorgen dat deze social media fans worden gebonden door het belonen van de klanten van de ondernemer met social rewards.

Ontvang maandelijks interessante artikelen in je mailbox.



Lisanne Steenis

Lisanne Steenis

Marketing Manager

Lisanne Steenis is online marketing manager bij Holder. Na haar master Persuasieve Communicatie aan de UvA ontstond de passie voor de dynamische wereld van online marketing & growth hacking.

back

Laat je gegevens achter.