The next step: een actieve online community | Holder
The next step: een actieve online community
Lisanne Steenis

The next step: een actieve online community

  • Lisanne Steenis
  • 5 Feb 2014

De kracht van mond-to-mond reclame kent iedereen. Maar wat dacht je van tweet-tot-tweet of post-tot-post? Deze gratis vorm van reclame is nog veel krachtiger. Want de berichten schieten niet alleen door vele tijdlijnen, ze zijn ook nog van grote waarde voor jouw SEO. Met de juiste strategie maakt onze zusteronderneming Woeler Community Builders uw klanten niet alleen fans of volgers, maar ook ambassadeur van jouw merk.



Wie is Woeler?

Woeler is een jong dynamisch bedrijf dat inmiddels voor meer dan 170 bedrijven verschillende social media kanalen beheert. Met jarenlange ervaring in het opbouwen van online communities met duizenden fans, weten zij precies wat wel en niet werkt. Een unieke dienst. Los van het feit dat zij actief aantrekkelijke content schrijven voor jouw account, promoten zij jouw merk in een alsmaar groeiend bereik. Met een bereik van 135.000 fans/volgers laten zij jouw bedrijfsnaam door tienduizenden dan wel niet honderdduizenden schermen vliegen. Jouw eigen fanbase zal in no time uitgroeien tot een actieve online community waar je nog jarenlang de commerciële vruchten van kunt plukken. Want zodra je een paar duizend fans heeft staan, begint het spelletje pas.

Content Creatie
Berichten plaatsen op Facebook, Twitter en Google+ kan natuurlijk iedereen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep ook daadwerkelijk reageert op de berichten? Woeler neemt je aan de hand door het hele Social Media traject. Op basis van de USP’s van jouw bedrijf wordt er een passende strategie opgesteld die een leidraad zal bieden in de content creatie. Vervolgens houden zij jouw Social Media profielen actief met verschillende berichten. Zo starten zij de conversatie, lokken interactie uit en informeren jouw fans over jouw product of dienst door middel van aantrekkelijke content. Daarnaast houden zij graag een oogje in het zeil en beantwoorden de binnenkomende vragen.

Social Media goed voor uw SEO? Zeker!
Wist je dat jouw aanwezigheid op de social media kanalen ook zeker goed is voor jouw SEO? Zoekmachines als Google en Yahoo zijn dol op populaire berichten op Facebook, Twitter en Google plus. Dit betekent dat een bericht met veel interactie (likes, plusjes, reacties, shares) automatisch zwaarder gaat meetellen en Google jouw bedrijf hoger in de zoekresultaten zal weergeven. Een actieve online community op Social Media kan dus direct van grote waarde zijn als marketingtool voor uw bedrijf. Bent u klaar voor the next social step?

Lisanne Steenis

Lisanne Steenis

Marketing Manager

Lisanne Steenis is online marketing manager bij Holder. Na haar master Persuasieve Communicatie aan de UvA ontstond de passie voor de dynamische wereld van online marketing & growth hacking.

back

Laat je gegevens achter.